امارات و عربستان همکاری نظامی خواهند کرد

به گزارش شهر سرگرمی، ولیعهد ابوظبی و معاون وزیر دفاع عربستان در دیداری پیرامون همکاری های راهبردی و اقدام مشترک در امور دفاعی و نظامی بحث و گفت و گو کردند.

امارات و عربستان همکاری نظامی خواهند کرد

امارات

به گزارش خبرگزری رسمی امارات (وام)، محمد بن زاید و خالد بن سلمان که دیروز به امارات سفر کرده بود، درباره پرونده های منطقه ای و بین المللی مورد توجه دو کشور و چالش های منطقه و پیامدهای آن بحث و مصاحبه کردند.

عربستان

این دیدار سه هفته پس از آن صورت می گیرد که ارتش و کمیته های مردمی در 23 شهریور ماه گذشته طی حمله پهپادی و موشکی تاسیسات نفتی عربستان در بقیق و الخریص عربستان را هدف قرار دادند. این عملیات پیچیده و دقیق تولید نیمی از نفت عربستان را کاهش داد و قیمت جهانی نفت را به صورت بی سابقه ای افزایش داد.

عملیات نظامی

انصارالله با هشدار به امارات هم از این کشور خواسته است تا نسبت به خارج کردن تمامی نیروهای خود از یمن اقدام کند.

امارات و عربستان پیش تر در ششم فرودین 1394 با تشکیل ائتلافی به سرگردگی سعودی ها با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن به قدرت، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند و بر اثر این تجاوز تاکنون هزاران یمنی کشته شدند.

در هین راستا سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را بزرگ ترین فاجعه انسانی نامیده و اعلام کرده است که 7 میلیون یمنی دچار سوء تغذیه هستند.

اما اکنون پس از سپری شدن بیش از 4 سال از حمله به یمن با ورود پهپادهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به خط درگیری ها روند جنگ، درگیری های نظامی و تحولات میدان های نبرد به طور ملموسی تغییر کرده و موازنه راهبردی به سود یمنی ها رقم خورده است. در نتیجه چنین تغییری امارات بسیاری از نیروهای خود را از یمن خارج کرده است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 394

به "امارات و عربستان همکاری نظامی خواهند کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امارات و عربستان همکاری نظامی خواهند کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید