امارات، دلایل افزایش درخواست ها برای انتقال دفتر توئیتر از دبی

به گزارش شهر سرگرمی، درخواست ها برای انتقال دفتر منطقه ای توییتر از شهر دبی در برهه اخیر افزایش یافته است و بسیاری از فعالان مدنی و حقوق بشری خواستار انتقال این دفتر به جای دیگری هستند.

امارات، دلایل افزایش درخواست ها برای انتقال دفتر توئیتر از دبی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سایت الخلیج آنلاین در گزارشی به ریشه یابی علل این درخواست ها پرداخت و نوشت: در طول سالهای گذشته، نام امارات با کودتاها، ترورها، توطئه ها و بازداشت ها گره خورده است.

نام امارات در پرونده های جاسوسی و نظارت سایبری نیز در سالهای گذشته مطرح بوده است که بارزترین آن بهره برداری از دفتر منطقه ای توییتر در خاورمیانه واقع در شهر دبی برای جمع آوری و رصد اطلاعات است.

نکته جالب توجه این است که اماراتی که برای شهروندان خودش وزارتخانه های سعادت و تسامح و فرصت ها تاسیس نموده است، متهم به دخالت در سیاست های توییتر به وسیله حذف صفحات و هشتک های ترند و نفوذ سایبری به صفحات مخالفان و باعث و بانی بازداشت شمار دیگری از افراد است. امارات همچنین گردان های سایبری دارد که به ترویج سیاست های سرکوبگرانه یاری می نمایند.

در پرتو این وضعیت، توییتر باید درخواست های متعدد و رو به افزایش را آنالیز کند؛ به ویژه بعد از انتشار هشتک هایی که از توییتر می خواهد تا دفتر خود در امارات را در پی رسوایی های پیاپی ببندد. بارزترین رسوایی بازداشت شماری از مخالفان در چند کشور بوده است.

جاسم سلمان روزنامه نگار قطری اولین کسی بود که در توییت خود در 20 دسامبر گذشته خواستار انتقال دفتر توییتر از دبی شد و هدف از این درخواست را حفظ باقیمانده اعتبار و وجهه جهانی این شبکه اجتماعی دانست.

وی در مقاله امروز چهارشنبه خود نوشت: وقتی در اندیشه راه اندازی این هشتک بودم، هدفم برملا کردن کاری بود که دفتر توییتر در دبی انجام می داد و نتیجه این شد که این هشتک جهانی شد و هزاران نفر در آن شرکت کردد و کاربران از کشورهای مختلف عربی نظر دادند.

این روزنامه نگار توضیح داد: این هشتک بیانگر اعتراض و گواه آشکار نارضایتی شدید از رفتارهای دفتر منطقه ای توییتر خواه در زمینه بستن صفحات بعضی از مخالفان رژیم های دنباله روی امارات یا مورد حمایت این کشور یا حذف هشتک های معمول و پرطرفدار است.

از هفتم اکتبر سال 2019 میلادی، دهها هزار فعال کمپینی علیه توییتر خواستار انتقال دفتر منطقه ای شرکت در خاورمیانه از امارت دبی در اعتراض به تاثیرپذیری آن از سیاست های سرکوبگر ابوظبی در زمینه آزادی اندیشه و بیان شروع نموده اند.

چندین هشتک نیز برای درخواست از شرکت توییتر برای انتقال دفتر خود از دبی راه اندازی شده که بعضی از آنها در کشورهای عربی ترند شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 408

به "امارات، دلایل افزایش درخواست ها برای انتقال دفتر توئیتر از دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امارات، دلایل افزایش درخواست ها برای انتقال دفتر توئیتر از دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید