اردوغان بار دیگر یونان را تهدید کرد؛از این آتش نمی توانی بگریزی

به گزارش شهر سرگرمی، فارس نوشت: رئیس جمهور ترکیه با انتقاد از رزمایش نظامی یونان در شرق دریای مدیترانه، گفت کسانی که یونان را مقابل نیروی دریایی ترکیه قرار می دهند، در صورت بروز درگیری از آتن دفاع نخواهند کرد.

اردوغان بار دیگر یونان را تهدید کرد؛از این آتش نمی توانی بگریزی

با افزایش تنش های میان آنکارا و بعضی کشورهای اروپایی از جمله یونان درباره موضوع عملیات های حفاری اکتشاف نفت و گاز در شرق دریای مدیترانه، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه بار دیگر به آتن هشدار داد.

به نوشته روزنامه دیلی صاباح، اردوغان طی اظهاراتی در واکنش به رزمایش نظامی یونان، گفت ترکیه نه تنها کوچکترین گامی از فعالیت های اکتشافی خود در دریای مدیترانه پس نمی کشد بلکه کشتی های جنگی نیروی دریایی که از شناور حفاری عروج محافظت می نمایند نیز عقب نخواهد کشید.

بر این اساس، اردوغان تصمیم یونان برای اجرای رزمایش نظامی در دریای مدیترانه را اقدامی فاسد توصیف کرد که باعث به خطر افتادن امنیت ساحلی و ناوبری تمام کشتی ها در منطقه می گردد.

وی با بیان اینکه یونان حق ندارد در مناطق حضور ترکیه در مدیترانه هشدارهای ناوبری دریایی پخش کند، گفت: کسانی که یونان را در مقابل نیروی دریایی ترکیه قرار می دهند، از آن حمایت نخواهند کرد.

به نوشته دیلی صاباح، رئیس جمهور ترکیه همچنین اضافه نمود: با این رویکرد، یونان آشوبی کاشته که نمی تواند از آن بگریزد.

ارتش یونان روز گذشته اعلام نموده بود که امروز (سه شنبه) در شرق دریای مدیترانه رزمایش نظامی گسترده هوایی و دریایی برگزار می نماید. بعد از این اعلامیه بود که ترکیه نیز بیان کرد همزمان با یونان، در همان منطقه رزمایش دریایی خواهد داشت.

تنش ها در دریای مدیترانه از سال گذشته و به دلیل کوشش های ترکیه، یونان و قبرس جهت عملیات اکتشاف و حفاری گاز در منطقه شدت یافته و این مسئله به پدیدار شدن تنش های قدیمی منجر شده است.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1135

به "اردوغان بار دیگر یونان را تهدید کرد؛از این آتش نمی توانی بگریزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان بار دیگر یونان را تهدید کرد؛از این آتش نمی توانی بگریزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید