اختصاص مرکز سوختگی بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل به بیماران مکشوک به کرونا

به گزارش شهر سرگرمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: مرکز تروما و سوختگی بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل برای پذیرش بیماران مشکوک به کرونا اختصاص یافت.

اختصاص مرکز سوختگی بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل به بیماران مکشوک به کرونا

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، قدرت اخوان اکبری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در نشست قرارگاه پدافند زیستی اردبیل اضافه نمود: تا به امروز مواردی از بیماران مشکوک در مراکز درمانی این استان بستری شده اند که از افراد بستری شده 9 نفر در اردبیل و 2 نفر مربوط به شهرستان پارس آباد هستند و نمونه آزمایش آن ها جهت آنالیز و اعلام نتیجه به تهران ارسال شده است. در صورت تعیین شدن نتایج اطلاع رسانی خواهد شد.

اخوان اکبری از اختصاص مرکز ترومای اردبیل به بیماران مشکوک به کرونا اطلاع داد و گفت: آمبولانس های ویژه برای انتقال افراد مشکوک مبتلا به کرونا از منازل به مراکز درمانی و یا از شهرستان ها در صورت لزوم به مرکز استان در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز در مجموع شرایط استان اردبیل از لحاظ شیوع ویروس کرونا را معمولی و در مقایسه با استان های درگیر این بیماری مطلوب توصیف کرد.

وی آموزش افراد و خانواده ها را یک موضوع اساسی در کنترل و مهار ویروس و بیماری کرونا دانست و اظهارداشت: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اقدامات مطلوبی را در این زمینه در ادارات، مراکز آموزشی و دیگر نقاط تجمع مردم شروع نموده است.

اخوان اکبری اضافه نمود: کاستن از تجمع افراد و به حداقل ممکن رساندن آن به منظور مهار شیوع ویروس کرونا یک کار اساسی و لازم است و برای این منظور با هماهنگی کمیته های ویژه و نیز شورای تامین استان اردبیل تعطیلی مدارس و مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها در دستور کار قرار گرفته و تا انتها هفته جاری ادامه خواهد یافت.

وی همچنین ضدعفونی دستگاه های عمومی مانند خودپرداز ها، اتوبوس ها و تعطیلی برخی مراکز تجمع و عرضه مواد خوراکی مانند قهوه خانه ها و آب های معدنی را از دیگر اقدامات اجرا شده برای کنترل بیماری کرونا در استان اردبیل ذکر کرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در این نشست از توزیع 70 هزار عدد ماسک به همراه برخی مواد ضدعفونی کننده دیگر از جمله الکل اتانول در استان اطلاع داد و اضافه نمود: خرید و فروش اینگونه اقلام بر عهده وزارت بهداشت گذاشته شده و در استان ها با نظارت دانشگاه های علوم پزشکی توزیع می گردد.

اخوان اکبری خواهان حفظ آرامش در عین آمادگی و اقدامات پیشگیرانه در مقابل این ویروس ازسوی مردم شد و گفت: خطرات این ویروس از بیماری آنفلوانزا که قبلا شایع شده بود بیشتر نیست و بیش از 80 درصد از میتلایان به بیماری کرونا شاید دچار علایم شدید نمی شوند و این بیماری را مانند یک سرماخوردگی ساده پشت سر می گذارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 782

به "اختصاص مرکز سوختگی بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل به بیماران مکشوک به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص مرکز سوختگی بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل به بیماران مکشوک به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید