احیای مشاغل مغفول مانده صنایع دستی در شهرستان لنده با حمایت بنیاد مستضعفان

به گزارش شهر سرگرمی، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد مسئول نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان لنده از احیای رسته صنایع دستی دراین شهرستان با حمایت های همه جانبه بنیاد مستضعفان اطلاع داد.

احیای مشاغل مغفول مانده صنایع دستی در شهرستان لنده با حمایت بنیاد مستضعفان

مراد مرادی پور در حاشیه برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستیرسته صنایع دستی گفت: به علت عدم توجه، شناسایی دقیق، شبکه سازی و مدیریت آن تحت تصرف دلالان و واسطه گران این رسته و سود ناچیزی برای بافنده گان چند سالی است در این شهرستان از رونق افتاده و مغفول واقع شده بود و بافندگان و شاغلین دست از کار خود کشیده اند و بیکاری را به بیغاری ترجیح داده اند.

وی اضافه نمود: با ورود بنیاد مستضعفان به شهرستان لنده، باحمایت ها و اقداماتی از قبیل شناسایی شبکه و فعالین در این زمینه، آموزش و توانمندسازی، قراردادخرید تضمینی محصولات تولیدی به وسیله عامل توسعه، اعطای تسهیلات اشتغالی قرض الحسنه 2 درصد رونق دوباره ای یافت.

در ادامه علی نیک بخت، معاونت اشتغال نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در شهرستان لنده هم گفت: با توجه به اینکه این رسته جزء رسته های پایه و اولویت دار بوده با اتصال شبکه های موجود و برگزاری دوره های آموزشی به وسیله عامل توسعه رسته، تعداد 100 نفر در قالب (به بافی، خیاطی و نمد دوزی، سفال سازی، قالبی بافی و تابلو فرش)آموزش داده شد.

و اضافه نمود: صدور مجوزات و گواهی خاتمه دوره رسمی با همکاری و مشارکت میراث فرهنگی شهرستان لنده صورت خواهد گرفت و در آینده نزدیک شاهد رونق و پیشرفت این رسته در شهرستان لنده خواهیم بود.

به گزارش خبرنگاران، نیکبخت اعلام کرد: در سال 99 جمعا تعداد 42 فقره به مبلغ 25.8میلیارد ریال جهت حمایت از زنان و توسعه مشاغل خانگی و کارگاهی پرداخت شد و برای سال 1400 تعداد 65 فقره به مبلغ 30میلیارد ریال تامین اعتبار و در مرحله تشکیل پرونده و پرداخت است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1795

به "احیای مشاغل مغفول مانده صنایع دستی در شهرستان لنده با حمایت بنیاد مستضعفان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای مشاغل مغفول مانده صنایع دستی در شهرستان لنده با حمایت بنیاد مستضعفان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید