اتحادیه اروپا خطاب به طالبان: حفظ نظام جمهوری شرط ادامه یاری به افغانستان است

به گزارش شهر سرگرمی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خطاب به طالبان گفت که حمایت آینده اروپا از افغانستان منوط به حفظ ارزش های نظام جمهوری در این کشور است.

اتحادیه اروپا خطاب به طالبان: حفظ نظام جمهوری شرط ادامه یاری به افغانستان است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تماس با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان گفت که حمایت اتحادیه اروپا برای حفظ و تقویت ارزش های نظام جمهوری و ایجاد یک افغانستان مستقل، متحد و دموکراتیک ادامه خواهد یافت.

براساس بیانیه منتشر شده توسط ارگ ریاست جمهوری، بورل در این گفت وگو اظهارداشت: ما این پیغام را به طالبان نیز بیان نموده ایم که هر نوع حمایت آینده اتحادیه اروپا از افغانستان مشروط به حفظ ارزش های نظام جمهوری در این کشور است.

وی همچنین تاکید نمود که برای اعلام حمایت از نظام جمهوری و به هدف حمایت از افغانستان در نظر دارد تا در یک فرصت مناسبت به کابل سفر کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که یکی از سخنرانان مراسم افتتاحیه مذاکرات بین الافغانی بود در این مراسم نیز با تاکید بر برقراری آتش بس گفته بود که با شروع مذاکرات اکنون فقط کاهش خشونت ها کافی نیست و دو طرف باید روی آتش بس جامع، سراسری و بی قید و شرط توافق نمایند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 7 آبان 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1170

به "اتحادیه اروپا خطاب به طالبان: حفظ نظام جمهوری شرط ادامه یاری به افغانستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا خطاب به طالبان: حفظ نظام جمهوری شرط ادامه یاری به افغانستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید