ائتلاف الفتح از نخست وزیر جدید عراق حمایت می کند

به گزارش شهر سرگرمی، ائتلاف الفتح عراق که بیشتر گروه های حشد شعبی به آن پیوسته اند، اعلام کرد، از نخست وزیر جدید این کشور با حضور در جلسه مجلس و دادن رأی اعتماد به وی حمایت می کند.

ائتلاف الفتح از نخست وزیر جدید عراق حمایت می کند

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، به نقل از سومریه نیوز، این ائتلاف در بیانیه ای صحت اخبار مربوط به عدم حضور خود در جلسه رأی اعتماد به دولت را تکذیب و گفت در جلسه مجلس حضور داشته و به دولت محمد توفیق علاوی رأی اعتماد می دهد.

پیش از این رسانه های عراق گفتند، ائتلاف الفتح تصمیم گرفته است در جلسه رأی اعتماد دولت علاوی به دلیل عدم دستیابی این دولت به اجماع ملی حضور نداشته باشد.

علاوی از حمایت مردمی برخوردار نیست که از اکتبر 2019 در اعتراض به سیاست های دولت تظاهرات کردند.

همچنین مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق گفت در صورتی که مجلس به کابینه علاوی رأی ندهد تظاهرات میلیونی به راه خواهد افتاد.

وی در بیانیه ای گفت: در انتظار برگزاری جلسه مجلس برای دادن رأی به کابینه جدید هستیم و باید نخستین مأموریت این کابینه معین زمان و فراهم کردن فضای انتخابات زودهنگام و شفاف، محاکمه فاسدان و قاتلان تظاهرات مسالمت آمیز، حفاظت از انقلابی ها و نیز تلاش برای حاکمیت عراق باشد.

در ادامه این بیانیه آمده است: اما اگر این جلسه در هفته جاری برگزار نشود و یا در صورت برگزاری به کابینه شفاف عراقی رأی اعتماد داده نشود یا کابینه همسو با خواسته های مرجعیت و مردم نباشد می طلبد که تظاهرات میلیونی مردمی به راه بیفتد.

براساس این بیانیه مقتدی صدر گفت: این تظاهرات به تحصن ها اطراف منطقه سبز تبدیل خواهد شد تا به منظور نجات عراق از افراد فاسد و طائفه گرا اعمال فشار شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 775

به "ائتلاف الفتح از نخست وزیر جدید عراق حمایت می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ائتلاف الفتح از نخست وزیر جدید عراق حمایت می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید