شروع دور دوم انتخابات، آیا النهضه قدرت را به دست می گیرد؟

به گزارش شهر سرگرمی، فارس نوشت: دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس روز یکشنبه در سراسر این کشور شروع شد و 7 میلیون واجد شرایط به پای صندوق های رای می روند.

شروع دور دوم انتخابات، آیا النهضه قدرت را به دست می گیرد؟

دور نخست انتخابات ریاست جمهوری تونس 24 شهریور با حضور 26 نامزد برگزار گردید و نتایج آن بنابر توصیف رسانه های تونسی یک زلزله انتخاباتی بود و طی آن قیس سعیّد (61 ساله) نامزد مستقل و حقوقدان بازنشسته پیروز شد با کسب 18.4 آراء در صندلی نخست و نبیل القروی(56 ساله) از حزب قلب تونس با کسب 15.5 درصد آراء به دور دوم انتخابات راه یابند.

انتخابات در خارج از تونس نیز از روز آدینه شروع شده است و بنابر اعلام نبیل بفون رئیس کمیته عالی مستقل انتخابات این کشور، میزان شرکت در روز نخست 3.6 درصد بوده است.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، صلاح الدین الجورشی تحلیلگر سیاسی می گوید که رئیس جمهور آینده تونس با مشکلاتی در دولت و مجلس روبرو خواهد شد به خصوص اینکه القروی نیز با چند فراکسیون مجلسی از جمله حزب النهضه روابط خوبی ندارد و این حزب را به تشویق جوانان برای جنگ در کشورهای خارجی متهم می نماید.

یکشنبه پیش نیز انتخابات مجلسی تونس برگزار گردید و حزب النهضه با کسب 52 کرسی در این انتخابات پیروز شد و صندلی نخست را کسب کرد اما برای تشکیل دولتی که بتواند رأی اعتماد (109 رأی) را کسب کند احتیاج به تشکیل ائتلاف دارد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 419

به "شروع دور دوم انتخابات، آیا النهضه قدرت را به دست می گیرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع دور دوم انتخابات، آیا النهضه قدرت را به دست می گیرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید