شروع آنالیز معافیت دفاتر خدمات مسافری از مالیات بر ارزش افزوده در مجلس

به گزارش شهر سرگرمی، آنالیز درخواست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مبنی بر معافیت دفاتر خدمات مسافری از مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون مالی مجلس شروع شد.

شروع آنالیز معافیت دفاتر خدمات مسافری از مالیات بر ارزش افزوده در مجلس

خبرنگاران: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درخواست نموده است تا دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در زمینه تورهای ورودی به کشور از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شوند.

بر این اساس، اخذ مالیات در حوزه گردشگری، همیشه یکی از چالش های مهم این صنعت بوده و مسائل فراوانی برای دفاتر فعال در زمینه گردشگران ورودی به وجود آورده است. در حال حاضر لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی مطرح و در دست آنالیز است.

همچنین براساس ماده (13) قانون مالیات بر ارزش افزوده، صادرات کالا و خدمات به خارج کشور به وسیله مبادی خروجی رسمی، مشمول مالیات بر ارزش افزوده نمی گردد و با توجه به اینکه در حال حاضر دفاتر خدمات گردشگری در زمینه ورود گردشگران خارجی فعالیت می نمایند ولو با استدلال صادرات خدمات، از معافیت مندرج در این قانون بهره مند نمی شوند.

بر همین اساس، طبق بند (5) تصویب نامه مورخ 15 مرداد 1384 شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی، درآمد ارزی ناشی از ارائه خدمات دفاتر خدمات مسافرتی و شرکت های گردشگری به گردشگران خارجی، از مصادیق معافیت صادرات کالا و خدمات بوده و از پرداخت هرگونه عوارض و مالیات معاف است.

همچنین به دلیل نقش و اهمیت ارز حاصل از ورود گردشگر به کشور به عنوان صنعت منتخبِ جایگزین درآمدهای نفتی و ضرورت حمایت از فعالان بخش خصوصی و ارائه مشوق های حمایتی در جهت رونق و توسعه گردشگری، سازمان میراث فرهنگی پیشنهاد نموده است با هماهنگی کمیسیون مالی مجلس، بند درآمد حاصل از فعالیت دفاتر خدمات سیاحتی و گردشگری که در زمینه تورهای ورودی به کشور فعالیت دارند با تشخیص سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به ماده (13) لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده قبل از طرح مجدد لایحه در صحن علنی مجلس افزوده گردد.

منبع: چمدان
انتشار: 23 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 217

به "شروع آنالیز معافیت دفاتر خدمات مسافری از مالیات بر ارزش افزوده در مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع آنالیز معافیت دفاتر خدمات مسافری از مالیات بر ارزش افزوده در مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید