آخرین جزئیات افزایش تعرفه برق مشترکان پر مصرف

به گزارش شهر سرگرمی، سخنگوی صنعت برق کشور ضمن تشریح جزئیات افزایش تعرفه برق مشترکان پر مصرف، گفت : بر اساس برنامه ریزی انجام شده قرار شده برای مشترکانی که زیر الگو مصرف دارند، طرح های تشویقی در نظر گرفته گردد و برای مشترکانی که بالاتر از الگو مصرف برق دارند، میزان تعرفه دو برابر و برای مشترکانی که بیش از این میزان افزایش میزان دارند 100 درصد افزایش یابد.

آخرین جزئیات افزایش تعرفه برق مشترکان پر مصرف

محمودرضا حقی فام در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به کلیات انجام این کار، اظهار کرد: افزایش تعرفه بسته به مناطق مختلف در رده بندی های مختلف معین شده است و برای این مساله نیز مصوبه هایی را نیز در نظر گرفته ایم. به گونه ای که اگر مشترکان دو برابر الگو مصرف داشته باشند میزان تعرفه 50 درصد برای آنها افزایش می یابد.

وی با تاکید بر این مساله که مشترکانی که زیر الگو مصرف می نمایند نه تنها تعرفه را افزایش نمی دهیم، بلکه پیشنهاد طرح های تشویقی را نیز برای آنها در نظر داریم، گفت : قصد ما این نیست که از مشترکان پولی دریافت گردد، بلکه قصد داریم با اصلاح رفتار به مصرف نحوه مصرف مشترکان را تغییر دهیم.

به گفته وی اگر برای مصرف مشترکان تا دو برابر الگوی مصرف باشد ضریب 1.5 و بالاتر از آن با ضریب دو محاسبه می گردد، اما باید گفت که این مساله نیز بسته به مناطق و تعداد متفاوت است.

سخنگوی صنعت برق کشور در خصوص تعداد مشترکان پر مصرف، اعلام نمود: طبق آنالیز های صورت گرفته از میان مشترکان کل کشور تنها 14 نفر بالاتر از الگو مصرف دارند و دو درصد نیز فراتر از آن چه تعریف شده برق مصرف می نمایند.

وی با تاکید بر این مساله که این موضوع فعلا برای مشترکان خانگی در نظر گرفته شده است، توضیح داد: پس از تصویب مجلس شورای اسلامی و اخذ اجازه از آنها این طرح را اجرایی خواهیم کرد و امیدواریم که شاهد جنبه های مثبت و اجرای این طرح باشیم.

چندی پیش همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: برای افزایش تعرفه برق مشترکان پرمصرف مذاکرات بسیاری با مجلس و دولت صورت گرفته که اگر تاییدیه مجلس ارائه گردد، این کار عملیاتی خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تا ماه آینده تکلیف تعرفه برق مشترکان پرمصرف تعیین می گردد؟ اظهارکرد: پیش بینی می گردد که این اتفاق بیفتد چرا که تاکنون نیز بسیاری از مراحل این کار طی شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 25

به "آخرین جزئیات افزایش تعرفه برق مشترکان پر مصرف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین جزئیات افزایش تعرفه برق مشترکان پر مصرف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید