آتش سوزی هتل پارک ارم عمدی بود؟ ، ماجرای هتل خرم چیست؟

به گزارش شهر سرگرمی، روابط عمومی پارک ارم با بیان اینکه هتل خرم که روز آدینه پانزدهم مهرماه 1401 در آتش سوخت، سال ها بدون استفاده در کنار دریاچه پارک ارم متروک مانده بود، گفت: این هتل از دو هفته پیش به علت ناایمن بودن، در دست تخریب بود.

آتش سوزی هتل پارک ارم عمدی بود؟ ، ماجرای هتل خرم چیست؟

به گزارش خبرنگاران، این هتل در شرایطی طعمه حریق شد که روابط عمومی پارک ارم اعلام نموده به علت ناایمن بودن در حال تخریب بود و آتش نشانی هم بی احتیاطی کارگران را در این آتش سوزی دخیل دانسته است. هتل ارم (خرم) در واقع دومین بنا با هویت تاریخی در شهر تهران است که در روزهای اخیر دچار حادثه و تخریب شده است. روز پنجشنبه، چهاردهم مهرماه 1401 همزمان با روز تهران، پیش از آن که حریق به جان هتل ارم بیفتد، ساختمان کافه ایران که آن هم تا چند سال پیش در تملک بنیاد متسضعفان بود، به بهانه ناایمن بودن، تخریب شد.

ببینید | آتش سوزی گسترده در پارک ارم | علت حریق اعلام شد

روابط عمومی پارک ارم بعلاوه اظهار داشت که هتل ارم (خرم) که روز آدینه پانزدهم مهرماه در آتش سوخت، از دو هفته پیش به علت ناایمن بودن، در دست تخریب بود.

اطلاعات ساختمانی که دچار حریق شد

ساختمان این هتل در اوایل دهه پنجاه شمسی، همزمان با پارکی تفریحی از سوی رحیم علی خرم ساخته شد که نام این مجموعه پس از انقلاب به ارم تغییر کرد. هتل خرم در ضلع غربی دریاچه ای هشت هکتاری ساخته شده بود که پس از انقلاب به همراه مجموعه پارک تفریحی خرم (ارم) مصادره و به تملک بنیاد مستضعفان عایدی.

هتل خرم با زیربنایی به وسعت 15 هزار متر مربع و در چهار طبقه، نمایی دایره ای شکل داشت که دارای 170 اتاق و سوئیت بود. بنا بر اعلام مجموعه ارم این هتل بیش از دو دهه بود که بدون استفاده متروک مانده بود و بارها از بنیاد مستضعفان خواسته شده بود برای بازسازی و استفاده دوباره از این هتل، با توجه به محدودیت فضای اقامتی در تهران، اقدام کند.

هتل خرم پایان روز آدینه پانزدهم مهرماه 1401 درحالی که سال ها بدون استفاده در کنار دریاچه پارک ارم متروک مانده بود، در آتش سوخت.

مجموعه ارم دهم مهرماه 1401 در اطلاعیه ای اعلام نموده بود: ناایمن بودن سازه هتل فرسوده ارم، نبود تاسیسات آتش نشانی وعدم استحکام آن به گونه ای بوده که متولیان ناظر ساختمانی پس از چندین مورد بازدید، طی 3 اخطار کتبی در امسال تاکید داشتند که نگهداری این بنا دارای مخاطرات جانی و اقتصادی برای مراجعین به این مجتمع تفریحی است.

مدیریت مجموعه ارم به منظور جلوگیری از هرگونه آسیب و مخاطرات جانی و اقتصادی به شهروندان و بعلاوه باتوجه به قرار نداشتن این بنا در فهرست بناهای ثبت میراث فرهنگی، عملیات تخریب این سازه قدیمی را شروع کرد.

روابط عمومی مجموعه ارم بعلاوه خبر داده که قرار است پس از تخریب ساختمان قدیمی این هتل، سازه ای ایمن و متناسب با کاربری تفریحی این مجموعه ساخته گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 مهر 1401 بروزرسانی: 17 مهر 1401 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 2099

به "آتش سوزی هتل پارک ارم عمدی بود؟ ، ماجرای هتل خرم چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش سوزی هتل پارک ارم عمدی بود؟ ، ماجرای هتل خرم چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید